HomeΕΠΙΚΑΙΡΑ ΑΡΘΡΑTo loyalty είναι το ”εμβόλιο” της αγοράς στα συμπτώματα του Covid 19 ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΑΡΘΡΑ To loyalty είναι το ”εμβόλιο” της αγοράς στα συμπτώματα του Covid 19 Ο Covid 19 ήρθε για να μείνει και με τα συμπτώματα του «κόλλησε» σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις. Στην μάχη της επιβίωσης οι επιχειρήσεις ρίχτηκαν, με όπλο digital εργαλεία, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν ατελή ή ανίκανα να αντιμετωπίσουν την πρόκληση. Το κοινό, ειδικά στα ηλικιακά target group 50 + ήταν ανέτοιμα και ανεκπαίδευτα. Το πρώτο lockdown άφησε ένα πάθημα που έγινε μάθημα και διανύοντας την περίοδο του δευτέρου lockdown, πολλούς επιχειρηματίες βασάνισε το ερώτημα αν τα προγράμματα loyalty (πιστότητας πελατών) θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τις επιχείρησης και των προϊόντων τους στη νέα αυτή εποχή. Η πρόκληση είναι μεγάλη, το ίδιο και η ευκαιρία που παρουσιάζεται. Η ανάγκη για προσαρμογή στο νέο τοπίο θα υποχρεώσει της επιχειρήσεις να αναζητήσουν λύσεις και να επενδύσουν στα προγράμματα πιστότητας των πελατών. Τα προγράμματα πιστότητας πελατών, βοηθούν στην συγκράτηση και ανάπτυξη πελατολογίου, στην ανάπτυξη πωλήσεων ενώ ταυτόχρονα καθιστούν οικονομικότερη την επικοινωνία προς το κοινό – στόχο. Ένα αποτελεσματικό παράδειγμα αποτελεί το digital loyalty club, το οποίο μπορεί να προσφέρει στην επιχείρηση: Ανάπτυξη και ενίσχυση του Brand Loyalty και των πωλήσεων Δημιουργία και διαχείριση της εμπειρίας του πελάτη μέσω μηχανισμών entertainment. Δημιουργία και διαχείριση κεντρικών αρχείων γνώσεων για τους καταναλωτές. Δημιουργία reactivation Είναι οικονομικότερο στη διαχείριση, με δεδομένο ότι από την εγγραφή μέχρι και την ανταμοιβή το μέλος μπορεί να παρακολουθεί τη σχέση που δημιουργείται με τη επιχείρηση και να ενημερώνεται on line και σε πραγματικό χρόνο. Χωρίς κόστος για loyalty card, το μέλος ταυτοποιείται μέσω μοναδικού κωδικού. Μία καινοτομία που παρουσιάζει το digital loyalty club, είναι η δυνατότητα ανταμοιβής των πελατών, τόσο μέσω point system που μετράει την αγοραστική δύναμη των πελατών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όσο και σε συνέργειες που δημιουργούνται από συμμετοχή μη ανταγωνιστικών εταιρειών στο πρόγραμμα. Οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, προσφέρουν εκπτώσεις και προσφορές στα μέλη, δημιουργώντας ένα οικονομικότερο πρόγραμμα ανταμοιβής των μελών, ενώ παράλληλα αυξάνουν την επισκεψημότητα σε site και eshop διατηρώντας το ενδιαφέρον των μελλών ενεργό. Ταυτόχρονα, δημιουργούν ένα «λεωφορειόδρομο» μεταξύ των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, ανοίγοντας νέα συνεργασίες και προοπτικές. Τα loyalty club λειτουργούν αποδοτικά τόσο σε επίπεδο B2C όσο και σε Β2Β. Σε επίπεδο B2C προωθούν τις πωλήσεις και βοηθούν τους πωλητές να γίνουν αποδοτικότεροι. Πως μπορούν οι επιχειρήσεις να αναπτύξουν το ιδανικό πρόγραμμα πιστότητας: Επενδύστε στο digital: Δημιουργήστε το κατάλληλο περιβάλλον στο διαδίκτυο, συνδέστε το πρόγραμμα με το site και το eshop σας, προβάλλεται το πρόγραμμα σας μέσα από τα social media και δώστε την ευκαιρία σε πελάτες και υποψήφιους πελάτες να επικοινωνούν μαζί σας. Τηρήστε το GDPR: Κάντε τους πελάτες σας να αισθάνονται ασφαλείς, δώστε τους την δυνατότητα να επιλέξουν τον τρόπο επικοινωνίας μαζί σας. Αξιολογήστε την πληροφορία: Τμηματοποιήστε τους πελάτες σας βάσει των στοιχείων που συγκεντρώνετε, τις προτιμήσεων και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικών τους. Ανοίξτε κανάλι επικοινωνίας: Δημιουργήστε ένα κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες σας βάσει των χαρακτηριστικών και τις συμπεριφοράς τους. Δώστε τους την ευκαιρία να ενημερώνονται για την χρηματοοικονομική σχέση που δημιουργείτε μαζί τους πριν την επίσκεψη τους στο κατάστημα ή το eshop σας και προσφέρετε κίνητρα ανά target group για να πετύχετε ανάπτυξη της σχέσης. Invite friends and family: Αυξήστε το πελατολόγιο σας προσφέροντας κίνητρα για ένταξη στο πρόγραμμα φίλων και συγγενών των πελατών σας. Αξιολογήστε την σχέση: Δείτε την απόδοση που σας προσφέρει η κάθε ομάδα πελατών βάση του R.O.I . Μην διστάσετε να επενδύσετε στο loyalty, η κατανόηση και η ικανοποίηση των πελατών σας θα σας οδηγήσει σε διαχρονικές και αποδοτικές σχέσεις μαζί τους. Η Ιλκα Ντασκουρέλου ηγείται της γενικής διεύθυνσης της Marketing1to1 ltd, η οποία εξειδικεύεται στην στρατηγική, δημιουργία και διαχείριση loyalty προγραμμάτων. Έχει εργαστεί σε project για τις εταιρείες MERCEDES – BENZ HELLAS, INTERAMERICAN, GRAND OPTICAL, ΦΑΓΕ, ALLIANZ, ΜΕΒΓΑΛ, STAF JEANS κ.α. www.marketing1to1.eu Share This Previous ArticleΣταθεροποίηση των κρουσμάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη Next ArticleΆνοιγμα της αγοράς μόνο για εποχιακά είδη με παράταση lockdown από την κυβέρνηση 20/11/2020